måndag 1 december 2008

måndag 1 december,

och en jättefin helg, full av skratt och lussebullar, är lagd till handlingarna.

Som ni förmodligen vet (och som min rubrik annars avslöjar)
är det alltså 1 december idag.
Nedräkningen har börjat.
Jul. Sverige.
& min hemlängtan har stigit med ytterligare någon grad.
Jag längtar efter snö, efter adventsstakar i fönstren, efter en mörk och tyst skog.

Ikväll sitter Johanna dessutom och skickar mig massor med bilder på knotten Isak.
Börjar inse att han faktiskt finns på riktigt.


Helt fantastiskt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

han gillar mig.

Anonym sa...

på nåt sätt är han (johannas kille) lite lik erikolov. vet inte varför?? hehe.. och isak är ganska lik mig tror jag ...eller????

Anonym sa...

det var jag JONNA som skrev, men jag glömde namnet! hehehehe

Anonym sa...

jonna, för din informations skull:
du har helt fel
jag ser ingen likhet?
vars skulle den vara? tell me more!! ps hej! :P

/k