torsdag 11 december 2008

what was normal in the evening, by the morning seems insane

Denna onsdagskväll har spenderats med att lyssna på Bright Eyes, läsa Harry Potter och tända doftljus som luktar jul.

Visst låter det mysigt?
Det skulle det säkert vara också om jag hade låtit bli att bläddra fram år 2020 på kalendern i min mobiltelefon.
Då hade inte framtidsångesten hängt som ett stort svart moln över mitt huvud hela kvällen.
'Vad ska du göra? Imorgon? Nästa år? Resten av ditt liv? '

Jag vet inte.
Jag vet ingenting.
En del av mig vill återvända hem för gott
En del av mig inser att jag faktiskt inte har något hem än
En del av mig vill se allt och hitta vägar ingen någonsin gått tidigare
En del av mig längtar bara tillbaka till den livsfarliga tryggheten

2020.
Maria Simma, 31 år.
?

1 kommentar:

Anonym sa...

maria simma, glad lycklig och livsnjutare, 31 år.

allt kommer bli precis som du vill ha det. för det är precis vad du, min bästa, förtjänar!

/J