söndag 4 januari 2009

halfway home

Jag undrar vad min familj gör. Förmodligen sitter de i bilen på väg hem, eller så är de redan hemma och är i full gång med att laga middag.

Och vad gör min londonfamilj? Med tanke på att det går mot söndagkväll så de är säkert på väg till Starbucks vid det här laget. Jag hoppas de lyckas ta sofforna..

Själv sitter jag mitt mellan Skellefteå och London (alltså på Arlanda) och bidar min tid.
Flygplatser brukar ha en tendens att göra mig lugn. Ironiskt egentligen, med tanke på min flygrädsla, men just flygplatserna (i synnerhet Arlanda) tycker jag verkligen om.
Så många olika människor och alla har de sin egen speciella anledning att vara här.
Familjen med tusen barn som är på väg till Thailand på solsemester, lilla killen som kommer hem och får världens längsta kram av sin mamma, paret som ska till Paris på smekmånad..

.. och nittonåriga tjejen som återvänder till London för att påbörja sin femte månad som au-pair.

Nu måste jag kila till min gate för paranoida Englands plan går alltid från high-security avdelningen längst bort.

Vi ses snart, London.

5 kommentarer:

Anonym sa...

arlanda är bara bra därför att ingen bryr sig om någon annan. ingen existerar utom en själv. "jag ska hinna med planet, jag ska få gå på först, jag ska få fönsterplatsen, jag ska ha en plats där det ej existerar skrikande småbarn". ingen bryr sig om du missar ditt plan och sedan får sova på arlanda ett par dygn och efter det betala en snordyr biljett för att komma iväg. och när du sätter dig på planet har du fyra skrikande småungar i omkrets runt dig. du känner för att själv skrika, och klaga, och hata. ja det är bara att du gör det. för ingen bryr sig.

Jenny sa...

Åh vad roligt det ska bli att se dig igen, Simma! Vi öppnar det nya året starkt med en gratis konsert på tisdag. Melodica, melody and me är headlines ^^

www.saraslala.blogg.se sa...

Darling we missed you! När får vi se dig? Mys imorgon! Jag är så sugen på om det blir en månad med snus för dig eller ej! Och jag vill säga Simma eller Swim till dig för jag har berättat för så många om dig och ditt namn Swim att jag faktiskt måste säga det också!

ok, konstigt inlägg men jag är trött ok!? :) Vi ses imorgon. Kväll. Promenad? Fika? Be There! Or. Else. I. Will. Come. And. Get. You.


God. Night.

Anonym sa...

Det blev inte nått hejdå den här gången heller, kommer sakna dig! Kom och hälsa på mig i Irland!

Anonym sa...

Jag skulle uppskatta om du ringde hem så vi fick höra att du överlevde flygresan. Hur kul nu än flygplatser är!!!!!! Hälsningar från mamsen