söndag 15 mars 2009

om himlen finns är jag förlorad

Så här mycket har jag hunnit med denna underbart trevliga helg:

- Puba. Två gånger, samma pub (ja, vi gillar Hawley Arms)
- Konsert. Patrick Wolf. Excentriskt.
- Promenad på Blackstock Road efter mörkrets inbrott. Vi överlevde mot alla odds.
- Fest kallad "FUCK YOU FUCKING WINTER WE FUCKING HATE YOU! Hi spring you're sexy. Wanna make out?". Festen var lika great som namnet.
- Melodifestival i Svenska kyrkan. Första gången jag verkligen uppskattat hela galejet.
- Köpa Marabouchoklad, hårdbröd och (håll i er nu) SURSTRÖMMING. Glömde visserligen påsen med alla gosakerna i svenska salen, men jobbar på att få tillbaka den.
- Underbart vårmys i finsbury park med vänner, basketboll och musik.
- Köpa smink för 31 pund. Tro't om ni vill.
- Starbucks.

Bra sammanfattning, huh?

Och så måste jag bara få nämna Laura Marling lite. Vet ni inte vem det är, spotifya/youtuba på direkten. Ni kommer icket ångra er.
Hon är inte ens 20 år. Det är lite .. läskigt rent ut sagt.

He walked down a busy street
Staring solely at his feet
Clutching pictures of past lovers at his side
Stood at the table where she sat
And removed his hat
In respect of her presence

Presents her with the pictures and says
‘These are just ghosts that broke my heart before I met you.
These are just ghosts that broke my heart before I met you’

- Laura Marling

1 kommentar:

Anonym sa...

maria, patric wolf? jag har officiellt valt fel helg att hälsa på dej. ACK! :P