söndag 5 september 2010

Got to love morgonpasset i P3.

Sveriges sorgligaste stad

Skellefteå är en av kandidaterna när radioprogrammet ”Morgonpasset i P 3” ska utse den sorgligaste staden.
Fem städer är nominerade och Skellefteå är en av dem, i konkurrens med Falköping, Hudiksvall, Bromölla och Mörarp.

(norran.se)


I can't help it. Jag finner en sådan tillfredsställelse i detta.
Min lilla hemstad, jag är glad att det är just dina gator jag har gått (och åter igen går) på, med en själ som kreverar av längtan efter det-som-inte-är-detta. Du är perfekt för det. Tack för att du aldrig har strukit mig medhårs. Och framförallt, Tack för att jag aldrig behöver tvivla på att du kommer fortsätta att driva mig så långt bort från Dig och Ditt att Rönnskärs föroreningar slutar nå Mig och Mitt.

Sist, men inte minst: Lycka till, kära vän! Jag hoppas att du vinner.

1 kommentar:

ast. sa...

förlust. inte ens i denna lilla jävla tävling kunde du åstadkomma något?