söndag 26 september 2010

"Ni påminner om Madicken. In a bad way"



Hela familjen Simma- förutom Henrik hustrun Annica och barnen Karin och Maria- hälsades välkomna vid söndagens gudstjänst och kyrkkaffe. I kyrkan välkomsttalade kyrkoherde Hans Wiklund, och i församlingshemmet var det en rad församlingsbor som uttryckte sin glädje över den nya prästfamiljen

- Utdrag ur tidningsartikeln ovan

Framförallt två tankar framträder efter att jag granskat denna fantastiska lokaltidningsnyhet
1. Hur gammal är jag egentligen?
2. Jag tvingas inse det uppenbara. Dricka kyrkkaffe iklädd mörk sidenklänning med en vit, virkad krage är stoff jag helt klart borde ha anammat till den vuxna upplagan av mig själv. Hade jag ångrat mina handlingar kanske det inte skulle vara försent än.

Vidare får jag bara tacka mina älskade föräldrar för att det inte blev lika konservativt som detta antyder.

3 kommentarer:

Karin sa...

det är som från ett annat århundrade eller iallafall ett mycket tidigare årtionde!

ast. sa...

haha jag dör.

Emma sa...

fantastiskt! Du kanske är född tidigare än dina föräldrar påstår? ;)