tisdag 18 november 2008

R.Rövardotter

Tisdagkväll.
Jag har den scenen från Ronja Rövardotter i huvudet, när Ronja hoppar upp i Mattis famn efter att ha bott i varggrottan hela sommaren, och Mattis först viskar och sedan bara skriker
'JAG HAR MITT BARN'.
Det kan nog vara världens finaste filmscen.
Tror att jag måste se Ronja Rövardotter imorgon.. jag saknar den filmen.

Min hemliga dröm är att vara Ronja. Bo i den borgen, i den skogen. Åka skidor med bara en stav och ha hennes tjocka, underbara hår.

Fast.. att vara Maria är faktiskt inte helt fel det heller.
Nu är jag dock en trött Maria.
Borde sova.
Ska sova.

Godnatt.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jag ville alltid vara Ronja när jag var liten. Nu vill jag vara Lovis också för hon är så jävla grym ("UT! Alle mansfolk!"). Har du den med dig?! Kan vi se den någon dag i sådana fall?

Anonym sa...

emma säger:
jag vet, det är trist att förstå hennes blogg faktiskt
Astrid säger:
påminner lite om blondinbellas blogg

www.saraslala.blogg.se sa...

Maria, nu har jag hittat din blogg och jag älskar den.

Tack för promenad ikväll!
Ps. Ronja är min favorit och jag har alltid velat bo i grottan dit hon och birk flyttar.