måndag 10 november 2008

Varför

Det här är andra gången jag ger mig på det här.. blogga alltså.
Och nu sitter jag här och försöker förstå mig på varför jag gör det. Försöker hitta en vettig anledning eller en bekväm undanflykt som kan förklara det. Men jag kan inte. Jag vet helt enkelt inte varför.
Kanske för att det är en kittlande tanke att vem som helst kan läsa det. Min mamma, Babben Larsson eller Barack Obama (han skulle förstås inte förså någonting, men ändå).
Kanske för att jag är så långt ifrån de människor jag i normala fall brukar ge mina ord till dagligen.
Kanske helt enkelt för att jag älskar att skriva och aldrig någonsin får nog av det på något sätt.

Behöver man nödvändigtvis hitta ett varför så länge det inte finns några 'varför inte' ? Maybe not. Och i det här fallet hittar jag inga sådana heller. Så. Here I am.

Inga kommentarer: