torsdag 12 februari 2009

lagom

LAGOM.
It drives me crazy.
Jag försöker strukturera upp allting, planera, ställa i ordning. Så att allt ska bli sådär riktigt lagom.
För det måste det ju vara?
Inte för mycket, inte för lite, inte för mycket lagom (gud förbjude slentrian), inte för lite lagom (för lagom är alltid bäst).

Och ju mer jag anstränger mig desto smalare blir lagom-vägen och desto snabbare hamnar jag i något av dikerna, antingen det där där allting är never-ending eller det där jag ligger platt på rygg och inte gör ett förbannat dyft.

Jag är inte lagom.
Kommer aldrig att bli lagom.
Ska sluta försöka vara lagom.
Världen får lära sig att leva med min o-lagomhet istället.

Nu ska jag gå och duscha för andra gången idag, och sen äta upp alla 8 clementiner i skålen.
Ja det ska jag. I ren protest.

So long.

4 kommentarer:

Anonym sa...

GÖR DET du förtjänar varenda en

Jenny sa...

Jag dör för dina texter, Simmis. Du MÅSTE bli publicerad på ett eller annat sätt. Annars ska jag äta upp min hatt.

Anonym sa...

maria
är den bästa hur lagom olagom du än är.älskar jag dig
puss och kram
från
mor

Anonym sa...

maria,
dags att uppdatera