måndag 6 april 2009

en höstplan till övers?


Om 10 veckor bor jag på en gammal sjukhussäng i mammas vardagsrum, bland allt & alla jag har saknat i flera månader.
Ett helt perfekt sätt att tillbringa sommaren.

Men sen kommer löven att börja falla igen.. och i kylan och mörkret kommer det där vardagsrummet att bli pyttelitet och mina lungor kommer inte att få luft. Jag bara vet det.
Och vad ska jag göra då? Vad tusan ska jag göra då?!
God only knows men det är ändå jag som måste komma på det.

Bajs för hösten 2009 och bajs för att jag måste tänka på vinter när det nästan är sommar.
Jag känner inte för att fatta några beslut. Jag känner för att skita i det och istället skrika axelklaffar med Ö och lyssna på "Kom och dansa med oss" av Navid Modiri & Gudarna.
Ja, jag gör det istället.
Du dudu du du du dudu Du dudu du du du dudu Du dudu du du du dudu..

2 kommentarer:

Elin sa...

Du behöver inte ha en plan just nu vännen!
Stressa inte.
Vi är bara 20, BARA.

Anonym sa...

Maria, min kära kära. Det värsta som kan hända är att du blir less mammas lya och skaffar en egen i skell :) It's all gonna work out, du behöver inte planera nu ett dugg. Du har ju gjort en grej. Går inte det får du vänta på nästa du vill göra. Det löser sig!!!